Hem

Välkommen!

Här finner du information om Dala Vägförening, belägen i Härryda kommun. Nära till både natur och storstad.

Kallelse till årsmöte för Dala Samfällighetsförening

Tid: 11 mars 2024 kl. 19.00

Plats: Härrydakyrkans församlingshem

Styrelsens förslag till dagordning:

1. Val av ordförande och sekreterare för stämman
  2. Val av två justerare
  3. Styrelsens verksamhetsberättelse för 2023
  4. Styrelsens ekonomiska berättelse för 2023
  5. Revisionsberättelse
  6. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
  7. Motioner - inga motioner har inkommit
  8. Styrelsens förslag till verksamhetsplan
  9. Styrelsens förslag till budget för verksamhetsåret 2024
  10. Fråga om arvode till styrelse och revisorer
  11. Val av styrelse och suppleanter
  12. Val av styrelseordförande
  13. Val av revisor och revisorssuppleant
  14. Fråga om valberedning
  15. Styrelsens förslag om att ansöka om sänkt hastighet
  16. Övriga frågor
  17. Plats där stämmoprotokollet hålls tillgängligt

Välkomna!

Styrelsen

På gång!

Viktig information om akut trumbyte

2023-09-28

Imorgon, fredag den 29/9 kl 21:00 - 00:00 kommer ett akut trumbyte att utföras på vägen, strax förbi Robert Jansson på Dala 200. Framkomligheten är därmed begränsad under tiden arbetet pågår.

Höjning av andelsavgiften

2022-11-21

Eftersom kostnaderna för grus, diesel och annat material som används för vägens skötsel stigit i höjden diskuterades på föreningens styrelsemöte den 7/11 en höjning av andelsavgiften. Styrelsen kommer att, efter årets bokslut, utarbeta ett förslag på hur stor höjningen blir och presentera det vid årsmötet. Det är på årsmötet den 20 mars 2023 som medlemmar fattar beslut om höjning. Mer info om årsmötet kommer att mejlas, annonseras och läggas ut på vår hemsida. Det ligger också ett förslag hos regeringen om att samhällsföreningar ska bli momspliktiga. Det är än så länge oklart vad detta kommer att innebära för oss medlemmar men de som redan är momsregistrerade kommer att kunna dra av momsen.

På styrelsemötet beslutade vi att lägga en faktureringsavgift på 50:- för de som inte kan ta emot faktura på mejl. Kostnaderna för pappersfaktura har stigit med höjda portoavgifter och det innebär mycket extra arbete för kassören. Har du inte anmält din mejladress kan du göra det på info@dalavagforening.se

Vi kommer också att lämna in försenade inbetalningar av andelsavgiften till ett inkassoföretag.

Vägunderhåll

2022-11-21

Under hösten har vi lagt ner två vägtrummor på vägen längs med sjön. Trummorna bidrar till bättre avrinning vilket gör att vägen håller sig i ett bättre skick. Filip som är vår nye entreprenör har påbörjat kantskärning av vägen och hyvling är beställd att utföras under november månad. Vi har som mål att fylla i hålor i vägen regelbundet men när det regnar hårt kan vägen ändå ta stryk

Välkommen på årsmöte

2022-11-06

Vi välkomnar alla våra medlemmar till årsmöte den 20 mars kl 19.00 i Härryda Församlingshem.

Årsavgiften

Faktura på årsavgiften har skickats ut och om du fått den som brev är vi är tacksamma om du meddelar din mejladress så mejlar vi den nästa gång!

Årsmötesprotokollet

Protokoll från årsmötet den 14 mars hittar du under våra dokument.

Välkommen på årsmöte

2022-02-12

Vi välkomnar alla våra medlemmar till årsmöte den 13 mars kl 18.30 i Härrydaskolans matsal.

Nästa årsmöte

Tid: 11 mars 2024 kl. 19.00